Intervju med fjorårets vinner Ove Raymond Gyldenås

 
620X380Pitchoramavinnerne2018.png

Kanskje et litt typisk spørsmål, men hvordan var det å vinne i fjor?

Ove: Jo, det var selvsagt hyggelig. Det var egentlig tilfeldig at jeg fant ut av dere og sendte inn, men er glad jeg gjorde det. Jeg har jobbet med prosjektet i flere år. Ellen Einarsen ble med inn når det skulle lages pitch til Pitchorama. Etter at vi vant gav det oss motivasjon til å fortsette, ikke minst gav det stor interesse for prosjektet hos flere filmselskaper. Vi endte på å velge Seefood TV. Prosjektet er nå i utvikling hos dem med Aleksander Herresthal som produsent. Vi har nå utviklet synopsis til første sesong og outline til sesong 2 og 3.

Dere jobbet med prosjektet ganske lenge før dere deltok på Pitchorama. Er det en stor fordel?

Ove: Tja, publikum merker ganske kjapt om man tror på ideen eller ikke, det er en fordel å kjenne historien ganske godt. Men gode ideer kan komme på et sekund og en pitchekonkurranse handler jo om ideer. Man må ha stamina til å stå der og holde på. Jeg og Ellen jobbet mye sammen for å finne strukturen og det gjorde prosjektet sterkere enn noen gang.

Har du noen tips til de som skal pitche i år?

Det kommer egentlig an på hvordan du er som person, noen er jo veldig flinke til å pitche, så det har litt å gjøre om du synes det er skummelt eller ikke. Jeg er jo egentlig ganske beskjeden, men vi øvde mye før pitchen. Å øve mye er viktig, du har ganske kort tid på deg så det er viktig å vite hva som er styrken og svakheten i prosjektet. Ikke snakk for mye om detaljer, tenk på de store linjene. Det kommer også litt an på hvor lenge du har jobbet med prosjektet, men du bør vite begynnelsen, midten og slutten så folk får se potensialet. Tenk på at du har liten tid og disponer tiden riktig.

Tusen takk Ove, noen siste ord?

Ove: Bare hyggelig. Lykke til alle som skal pitche i år!